OK

EDUKACJA POLONISTYCZNA

KLASA 1


GŁOŚNE CZYTANIE
Cel: Potrafię pięknie czytać.
NaCoBeZU:
·        Czytam prosty tekst wyrazami lub zdaniami, powoli i wyraźnie.
·        Wszystkie wyrazy czytam poprawnie.
·        Dłuższe wyrazy mogę dzielić na sylaby lub literować.
·        Staram się zwracać uwagę na kropkę, znak zapytania, wykrzyknik.

CZYTANIE ZE ZROZUMIENIEM
Cel: Rozumiem przeczytaną treść.
NaCoBeZU:
·        Odczytuję znaki informacyjne, piktogramy, uproszczone rysunki
          i napisy.
·        Rozumiem znaczenie przeczytanych wyrazów i zdań, dobieram
         podpisy do ilustracji.
·        Odpowiadam na pytania związane z tekstem.
·        Układam wyrazy z liter, sylab.
·        Układam zdania z wyrazów, sylab.

RECYTACJA WIERSZY
Cel: Potrafię pięknie recytować.
NaCoBeZU:
·        Mówię tekst z pamięci – bez pomyłek i przekręcania wyrazów.
·        Mówię w odpowiednim tempie, głośno i wyraźnie.
·        Robię przerwy na oddech – zgodnie ze znakami przestankowymi
         (, . ? !).
PISANIE
Cel: Potrafię pięknie pisać.
NaCoBeZU:
·        Piszę w liniaturze.
·        Łączę litery w wyrazach.
·        Litery mają kształt, wielkość i proporcje zbliżone do wzornika.
·        Moja praca jest estetyczna

ORTOGRAFIA
Cel: Potrafię pisać zdania poprawne pod względem ortograficznym
         i interpunkcyjnym.
Przepisywanie
NaCoBeZU:
·        Potrafię starannie przepisać drukowany i pisany tekst.
·        Piszę zgodnie z kryteriami pięknego pisania.
·        Unikam skreśleń i poprawek.
·        Wyraz błędnie napisany przekreślam jedną kreską i zapisuję nad nim
         lub obok poprawny.

GRAMATYKA
Cel: Poprawnie dokonuję analizy i syntezy wzrokowo – słuchowej wyrazów.
NaCoBeZU:
·        Wskazuję dwuznaki i spółgłoski miękkie.
·        Wskazuję samogłoski i spółgłoski w wyrazie lub zbiorze liter.
·        Umiem policzyć głoski i litery w wyrazie, sylabie.
·        Dzielę wyrazy na sylaby i głoski.


KLASA 2 -3


GŁOŚNE CZYTANIE
Cel: Potrafię pięknie czytać
NaCoBeZU:
· Czytam prosty tekst płynnie – całymi zdaniami, w dobrym tempie.
· Wyrazy czytam całościowo (trudniejsze i dłuższe mogę dzielić na sylaby).
· Wszystkie wyrazy czytam poprawnie.
· Stosuję znaki przestankowe (, . ? !).

CZYTANIE ZE ZROZUMIENIEM
Cel: Rozumiem przeczytaną treść.
NaCoBeZU:
· Odczytuję znaki informacyjne, piktogramy, uproszczone rysunki i napisy.
· Dobieram podpisy do ilustracji.
· Rozumiem samodzielnie przeczytane teksty:
                     - wyciągam z nich wnioski,
                     - poprawnie odpowiadam na pytania,
                     - poprawnie układam pytania na podstawie treści,
                     - wyszukuję w tekście potrzebne informacje,
                     - wskazuję głównych bohaterów,
                     - rozwiązuję krzyżówki i inne zadania związane z tekstem.
· Ze zrozumieniem czytam lektury.
· Układam wyrazy i zdania z rozsypanek.
· Układam krótkie teksty ze zdań.


RECYTACJA WIERSZY
Cel: Potrafię pięknie recytować.
NaCoBeZU:
· Podaję tytuł wiersza.
· Mówię tekst z pamięci – bez pomyłek i przekręcania wyrazów.
· Mówię w odpowiednim tempie, głośno i wyraźnie.
· Robię przerwy na oddech – zgodnie ze znakami przestankowymi (, . ? !).


OPOWIADANIE USTNE
Cel: Potrafię opowiedzieć przeczytaną treść utworu.
NaCoBeZU:

· Przedstawiam w odpowiedniej kolejności najważniejsze wydarzenia z utworu.
· Uwzględniam wszystkich bohaterów;
· Staram się, żeby opowiadanie miało wstęp, rozwinięcie i zakończenie
· Staram się nie powtarzać tych samych wyrazów po kilka razy


PISANIE
Cel: Potrafię pięknie pisać.
NaCoBeZU:
· Piszę w liniaturze.
· Łączę litery w wyrazy ciągłym i płynnym ruchem.
· Litery mają kształt, wielkość i proporcje zbliżone do wzornika.
· Moja praca jest estetyczna

ORTOGRAFIA
Cel: Potrafię pisać zdania poprawne pod względem ortograficznym  i interpunkcyjnym.
Przepisywanie
NaCoBeZU:
·        Potrafię starannie przepisać drukowany i pisany tekst.
·        Piszę zgodnie z kryteriami pięknego pisania.
·        Unikam skreśleń i poprawek.
·        Wyraz błędnie napisany przekreślam jedną kreską i zapisuję nad nim
         lub obok poprawny.

Pisanie z pamięci
NaCoBeZU:
· Czytam zdanie (zdania, wyrazy) zapamiętując pisownię wyrazów
· Zakrywam zdanie (zdania, wyrazy)
· Piszę zdanie (zdania, wyrazy) z pamięci
· Zdania zapisuję od wielkiej litery i kończę odpowiednim znakiem interpunkcyjnym
· Umiem zastosować sprawdzaną zasadę ortograficzną w pisowni wyrazów

Pisanie ze słuchu
NaCoBeZU:
· Piszę zdanie (zdania) dyktowane przez nauczyciela
· Zdania zapisuję od wielkiej litery i kończę odpowiednim znakiem interpunkcyjnym
· Umiem zastosować sprawdzaną zasadę ortograficzną w pisowni wyrazów

GRAMATYKA
Cel: Poprawnie dokonuję analizy i syntezy wzrokowo – słuchowej wyrazów. 
        Rozpoznaję poznane części mowy.
NaCoBeZU:
· Wskazuję dwuznaki i spółgłoski miękkie.
· Wskazuję samogłoski i spółgłoski w wyrazie lub zbiorze liter.
· Umiem policzyć głoski i litery w wyrazie, sylabie.
· Umiem policzyć wyrazy w zdaniu, zdania w tekście.
· Dzielę wyrazy na sylaby i głoski.
· Umiem rozpoznać w tekście zdania: oznajmujące, rozkazujące, pytające.
· Potrafię ułożyć zdanie: oznajmujące, rozkazujące i pytające.
· Znam alfabet.
· Umiem uporządkować wyrazy alfabetycznie.
· Umiem utworzyć rodzinę wyrazów.
· Rozpoznaję rzeczowniki ( nazwy rzeczy, osób, roślin, zwierząt).
· Rozpoznaję rodzaj wyrazów.
· Umiem utworzyć wyrazy w liczbie mnogiej i pojedynczej.
· Wskazuję czasowniki (wyrazy oznaczające wykonywaną czynność i stany).
   Znam czasy czasownika.
· Umiem rozpoznać przymiotniki (wyrazy oznaczające cechy). 
   Znam stopnie przymiotnika.
   Wiem co to jest zdanie, a co równoważnik zdania.
· Potrafię rozwinąć zdanie pojedyncze.
   Rozróżniam zdania pojedyncze i złożone

FORMY WYPOWIEDZI PISEMNYCH
Cel: Potrafię pisać różnorodne wypowiedzi pisemne.
NaCoBeZU:

kilkuzdaniowe wypowiedzi na podany temat
     · Potrafię samodzielnie napisać kilka zdań na podany temat.
     · Dbam o poprawność gramatyczną, ortograficzną i stylistyczną wypowiedzi.
     · Piszę czytelnie i estetycznie.

ogłoszenie
        Jako nagłówek umieścisz słowo: Ogłoszenie lub Uwaga
        W treści ogłoszenia podasz :
                 a) od akapitu informację: Co znaleziono? Co zgubiono? Co się będzie działo?
                 b) czas (kiedy?)  i miejsce (gdzie?)
                 c) wygląd, przebieg wydarzenia
                 d) kontakt
         Pod spodem umieścisz  podpis (imię, nazwisko, nazwa instytucji)
         Zadbasz o poprawność ortograficzną i interpunkcyjną

         Zapiszesz estetycznie tekst ogłoszenia

zaproszenie
       Jako nagłówek umieścisz słowo: zaproszenie
       Pod nim wpiszesz imię i nazwisko adresata zaproszenia;
       W treści zaproszenia podasz :
             a) od akapitu informację, kto i na jaką uroczystość zaprasza daną osobę,
             b) czas i miejsce uroczystości
             c) charakter uroczystości;
       Pod spodem umieścisz czytelny podpis
       Używając zwrotów do adresata piszesz je z dużej litery (Cię, Tobie, Wam);
       Zadbasz o poprawność ortograficzną i interpunkcyjną zaproszenia;
       Zapiszesz estetycznie tekst zaproszenia;

życzenia
· Formułuję życzenia z okazji świąt.
· Różnicuję treść i formę życzeń ze względu na wiek osoby i stopień zażyłości.
· Stosuję wielką literę w pisowni nazw świąt oraz w pisowni zwrotów grzecznościowych.
· Pamiętam o podpisie na końcu wypowiedzi.
· Dbam o poprawność ortograficzną i interpunkcyjną pracy.
· Praca jest napisana czytelnie, starannie i estetycznie.
list
      List liczy 6-8 zdań.
      Zawiera wszystkie elementy listu
             a) Miejscowość (w prawym górnym rogu)
             b) Datę (w prawym górnym rogu)
             c) Nagłówek (na środku)
             d) podpis
      Ma wstęp, rozwinięcie i zakończenie rozpoczynające się od nowych akapitów.
      Zastosowane zwroty grzecznościowe zapisane sa wielką literą.(dopuszczalny 1 błąd)
      Praca jest poprawna pod względem językowym (dopuszczalny 1 błąd)

EDUKACJA MATEMATYCZNA

KLASA 1


Cel: Potrafię pięknie pisać cyfry.
NaCoBeZU:
·        Piszę cyfry o kształcie zgodnym ze wzorem.
·        Umieszczam cyferki we właściwych kratkach i pozostawiam między
          nimi równe odstępy.
·        Pisząc dociągam do kratek i nie wychodzę za nie
·        Zachowuję jednakową szerokość cyferek

Cel: Posiadam podstawowe pojęcia, wiedzę i umiejętności matematyczne.
NaCoBeZU:
·        Klasyfikuję obiekty, tworzę kolekcje i dobieram obiekty z serii.
·        Określam położenie przedmiotów w przestrzeni i względem danego
          obiektu.
·        Rysuję drugą połowę figury symetrycznej oraz kontynuuję wzory.
·        Rysuję figury w powiększeniu.
·        Rozpoznaję i nazywam liczby od 0 do 20.
·        Znam znaki: +. -, =, <, >

Cel: Posiadam podstawowe pojęcia, wiedzę i umiejętności geometryczne.
NaCoBeZU:
·        Rozpoznaję i nazywam figury: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt.

Cel: Poprawnie liczę w pamięci.
NaCoBeZU:
·        Układam obiekty w serie rosnące i malejące, numeruję je.
·        Dodaję i odejmuję w zakresie 20.
·        Porównuję liczby w zakresie 20 z zastosowaniem znaków: < , > , =.

Cel: Stosuję wiedzę i umiejętności matematyczne w praktyce.
NaCoBeZU:
·        Wykonuję łatwe obliczenia pieniężne.
·        Znam będące w obiegu monety i banknoty w zakresie 20.
·        Porównuję przedmioty cięższe i lżejsze.
·        Znam kolejność pór roku, dni tygodnia, nazw miesięcy.
·        Odczytuję pełne godziny na zegarze w systemie 12- godzinnym.
·        Posługuję się określeniem: godzina.
·        Wykonuję proste obliczenia zegarowe (godzinowe).

Cel: Potrafię poprawnie rozwiązać zadania tekstowe.
NaCoBeZU:
·        Rozumiem treść zadania tekstowego.
·        Wskazuję co wiemy, a czego szukamy.
·        Zapisuję poprawne rozwiązanie.
·        Podaję właściwą odpowiedź.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz